Засідання професійної спільноти учителів хімії
8 квітня в ліцеї № 1 відбувся семінар-практикум вчителів хімії на тему «Використання інформаційних технологій на уроках хімії 7 класу НУШ».
З новими нормативними документами МОН України щодо рекомендацій оцінювання результатів знань здобувачів освіти з хімії ознайомила педагогів консультант Центру ПРПП Людмила Басистюк.
Модератор заходу Роман Дитина, учитель хімії ліцею № 1, поділився досвідом своєї роботи з використання ШІ на уроках хімії та можливостей Мicrosoft Еxel при обрахунку оцінок за групами результатів.
На практичній частині педагоги удосконалювались у проведені наукових досліджень з використанням нового обладнання: лабораторний блок живлення, цифровий LED-мікроскоп, магнітна мішалка з підігрівом, портативний цифровий рН-метр.
Провели такі дослідження: анодне очищення міді; дослідження рН витяжки грунту; опис зовнішньої структури речовин з допомогою LED-мікроскопа; кристалізація СuSO4 шляхом охолодження насиченого розчину.
Цей конкурс є надзвичайно важливим, адже спрямований на утвердження статусу української мови як державної, розвиток мовної культури та виховання в молоді любові до рідного слова.
Дякуємо педагогині за натхненну працю, а учасниці - за старанність і наполегливість. Бажаємо нових звершень і перемог!
Це важливий етап у професійному зростанні директора Ольги Колоднюк, консультантів Надії Скрипак, Тетяни Сокальської та психолога Марини Стафеєвої, спрямований на підвищення якості надання консалтингових та методичних послуг для педагогів громади.
Під час атестації оцінювалися професійні компетентності та внесок кожного працівника в розвиток педагогічної спільноти громади. Атестаційна комісія відзначила високий рівень підготовки працівників Центру, їхню відповідальність та прагнення до постійного вдосконалення, які спільно будують якісну систему супроводу педагогічних працівників!
Штучний інтелект у бібліотеці та освіті: крокуємо в майбутнє разом!
Сучасний світ змінюється, і разом із ним змінюється роль шкільного бібліотекаря. 26.03.2025 на засіданні методичної спільноти шкільних бібліотекарів громади, яку організувала та провела консультант ЦРПП Надія Скрипак, було обговорено актуальну тему «Використання ШІ у роботі шкільних бібліотекарів».
Основні питання зустрічі:
📌 Як ШІ допомагає автоматизувати бібліотечні процеси та покращити доступ учнів до інформації;
📌 Використання цифрових інструментів для створення навчальних матеріалів;
📌 Виклики та етичні аспекти роботи з ШІ.
Модератор зустрічі Тетяна Ніверчук, завідуюча бібліотекою Гімназії 1, поділилась своїми думками щодо перспектив використання штучного інтелекту в шкільній бібліотеці.
Особливим моментом стала творча зустріч з Галиною Богомолюк, учителем англійської мови, вихователем Шепетівського ЗДО №6, яка поділилася досвідом на тему «Використання ШІ в роботі педагога закладу освіти».
Цікаві інсайти, обмін ідеями та жвава дискусія ще раз підтвердили: штучний інтелект – це не заміна вчителя чи бібліотекаря, а потужний інструмент для розвитку освіти!
Canva для навчання: практичні можливості та ідеї
05 лютого 2025 року консультанти Шепетівського ЦПРПП Людмила УСТИЧ та Галина МАЙДАЧЕВСЬКА провели практикум з цифрової компетентності «Canva для навчання: практичні можливості та ідеї» для вчителів початкових класів ЗЗСО та вихователів ЗДО.
Під час зустрічі педагоги:
дізналися можливості сервісу Canva;
зареєструвалися на платформі;
ознайомилися з інтерфейсом Canva.
Протягом січня були проведенні такі заходи:
1) Майстерка учителя гімназії №5 Жанни БАЛАГУР для вчителів мистецької та технологічної галузі «Надихаємось мистецтвом»
2) Майстерка вчителя ліцею №1 Вікторії ГАЛЬЧЕВСЬКОЇ для вчителів початкової школи ЗЗСО «Використання технологій критичного мислення в освітньому процесі»
3) Методичний практикум для керівників ЗДО з питання «Професійний стандарт-регулятор професійної діяльності вихователя ЗДО». Творча зустріч з вихователем ЗДО №6 Галиною БОГОМОЛЮК»
4) Воркшоп від учителів гімназії №1 Марини ВАСИК та Тетяни СОКАЛЬСЬКОЇ «Діяльнісний підхід на уроках української мови та літератури» для вчителів-словесників ЗЗСО.
5) Майстерка від учителів гімназії №1 Ольги ПРИСТАЙЧУК та Лілії ГАСЮК «Як вивчати історію ненудно, інтерактивно» для вчителів суспільних дисциплін ЗЗСО.
6) Аукціон ідей «Сендплей як метод позитивного впливу на розвиток дитини дошкільного віку» від вихователя ЗДО №9 Галини КОШЕЛЬ
7) Презентація Олени ВЕРЕМІЙЧУК, учителя гімназії №4, з питання «STEM-освіта на уроках української мови та літератури" для вчителів-словесників ЗЗСО.
Ми пізнаємо себе щодня. Але було цікаво це зробити за допомогою різних соціальних масок на артмайстерні з маскотерапії «Дивовижні прояви власного «Я»: Ірини Гуменюк, практичного психолога ЗДО№1 «Перлинка». Змінюючи маски, ми формуємо власну життєстійкість, шукаємо нові ресурси, які стануть натхненням для нових ідей. Учасникам зустрічі було запропоновано «Психологічний рундучок маскотерапевта» - добірку практичних вправ, ігор та матеріалів, які можна використовувати у роботі з дітьми та дорослими.
«Формування пізнавальної самостійності учнів шляхом застосування технології критичного мислення в НУШ»
Ольга СИРОЇЖКО, досвідчений та креативний учитель початкових класів ліцею № 2 мудро поєднує у своїй роботі теорію, практичні поради, власний досвід і яскраві приклади сторітеллінгу. На своїй майстерці вона поділилися з колегами оригінальними кроками у роботі з текстом. Усім було цікаво, як навчитися чути й бачити історії, поглибити розуміння тексту й захопливо складати фантастичні розповіді.
Іскру креативності й натхнення запалила у своїх колег Олена ІЩУК, вчитель початкових класів гімназії № 2, під час проведення майстерки. Вона ще раз довела, що розвитку креативності сприяє правильно та естетично оформлене середовище, мотиваційна активність та натхнення дітей і вчителя. Адже креативність - це той самий чарівний вогник, що зігріває, мотивує серця і надихає рухатися вперед!!!
На ресурсних гостинах, у теплому колі однодумців практикували, жартували, говорили про стійкість, внутрішні опори, любов та вдячність, загадували бажання. Щиро дякуємо учасниці Ірині за чудові подарунки - смарагдові змійки як символи 2025 ПЕРЕМОЖНОГО року.
Сьогодні вчителі початкових класів побували в Плесенській гімназії на «Гостинах у Валентини», організований Валентиною ВІНІЧУК у рамках педагогічної панорами на тему «Не просто гра: діяльнісний підхід у Новій українській школі».
Як спрямувати систему щоденних діяльностей учнів НУШ на розвиток їхніх ключових компетентностей чи то здібностей до самоосвіти й командної роботи? Відповіді отримали на зустрічі. Діяльнісний підхід до навчання є неймовірно цікавим та ефективним інструментом для організації освітнього процесу, який реалізує принцип зв’язку навчання з життям та формує активну й ініціативну позицію учнів.
Як його реалізувати на практиці? Як інтегрувати в освітній процес?
Усе це практично презентувала пані Валентина. А учасники спробували себе в різних професіях, зокрема: стиліста, косметолога, модельєра, перукаря. Виготовляли одяг з різних матеріалів, визначаючи переваги і недоліки. Створювали вітальні листівки в різних форматах. З’ясовували придатність продуктів харчування до вживання. І найголовніше: обговорювали, як інтегрувати це в буднях навчання. Дякуємо Валентині ВІНІЧУК за майстерку і директору Тетяні КАПЕЛЮХ за гостинність.
11 грудня консультанти Центру ПРПП Людмила Устич та Галина Майдачевська провели практикум з цифрової компетентності «Використання інструменту CANVA для розробки візуальних матеріалів у дошкільній освіті» для вихователів - методистів дошкільної освіти.
Говорили про сервіс графічного дизайну Canva та можливості його використання в роботі. Під час практикуму учасники ознайомилися з функціональними можливостями додатку, створювали власні графічні матеріали.
Ми всі в очікуванні різдвяних свят. Сподіваємось, віримо й намагаємося зробити світ кращим. Особливо натхненно це вдається Олені Коленчук, керівнику гуртків ЦЕНТУМ. Усе довколо неї наповнено креативністю, оригінальністю, національним колоритом. Особливо активно використовує педагог нові ідеї музейної педагогіки. Саме в музеї Олена Іванівна організовує теплі та колоритні зустрічі з дітьми та колегами. 5 грудня вона щиро поділилася своїм досвідом з педагогами - позашкільниками: ідеї, проєкти, напрацювання... А на завершення усі із задоволенням виготовляли традиційний національний оберіг.
Уроки Наталії Ващук, учителя початкових класів гімназії №5, викликають захоплення, наповнені сьогочасними ідеями та формами. Вони завжди динамічні. Своїх колег на зібранні вона знову здивувала. Цікаві досліди та проєкти STEM-освіти з кожним днем набирають нових обертів. Дякуємо пані Наталії за змістовний захід
Основною метою освіти сьогодення - підготувати компетентну особистість, здатну знаходити парвильне рішення у конкретних навчальних, життєвих ситуаціях. На кожному уроці вчителі використовують різні підходи до навчання, для того щоб розвивати в дітей вміння думати, аналізувати, робити висновки, шукати вирішення пролеми.
І саме як відбувається формування ключових та предметних компетентностей учнів на основі діяльнісного підходу на уроках географії нам продемонструвала вчителька ліцею №2 Віта ШИБЕЦЬКА.
На заході ми побачили які методи і прийоми використовує вчитель на різних етапах уроку. Відчувалася тісна взаємодія в роботі вчитель-учні, адже постійно була підтримка, розуміння один одного. Учні активно висловлювали свої думки, очікування від уроку, були зацікавленні в проведенні досліду, уважно переглядали відеорлик по темі уроку, на високому рівні вміють працювати із випереджаючим завданням.
Дякуємо за проведений захід, за те, що поділилися своїм досвідом.
В рамках педагогічної панорами, не дивлячись на відсутність світла, майстерка з "Виготовлення новорічної прикраси" в ЦНТТУМ вдалась. Модератор зустрічі, Тетяна Власова поділилася з присутніми особливостями роботи з фольгою на гурткових заняттях для створення власної новорічної прикраси.
STEM — підхід до організації процесу навчання, який поєднує науку, технологію, інженерію та математику. Відповідно до нього, базою для набуття знань є проста та доступна візуалізація наукових явищ. Вона дозволяє легко освоїти знання з урахуванням практики, роботи з технологіями та глибокого розуміння природних процесів, ознайомлюючись з ними на практиці. Мета вчителя у STEM-освіті для молодшої школи – продемонструвати та максимально просто пояснити зв'язки між процесами, а також – сприяти самостійності у навчанні. Це дуже доступно та якісно презентував Ростислав Перехожук для учнів початкових класів ліцею № 1
Вченими доведено, що ігри з LEGO позитивно впливають на розвиток дітей. Напружується мозок, включається координація очей та рук, активується навички роздумів та аналізу, розвиток мовлення та взаємодія. На семінарі-практикумі для практичних психологів ЗДО, модератор Марина ЯКИМЧУК, практичний психолог ЗДО№11, відкрила таємниці ефективного використання LEGO в своїй практиці з дошкільниками. Разом практикували, взаємодіяли, обмінювалися досвідом.
Місяць листопад у розпалі, але на "ресурсних гостинах" завжди спокійно й затишно від людського тепла. Разом з тренером, Іриною Вакалюк, практичним психологом ЗДО№2,№9 планували, мріяли, жартували, чаювали та пообіцяли зустрітись взимку, щоб поділитись позитивними змінами та новинами.
В методичній роботі ЗДО Шепетівської МТГ є цікава традиція: ділитися кращим досвідом роботи на рівні міста, яку організовує консультант ЦПРПП Надія Скрипак. Саме тому 14 листопада в ЗДО №6 було організовано роботу творчої лабораторії вихователя-методиста Галини Кротович на тему «Цифрова трансформація методичної роботи: від теорії до практики» для вихователів-методистів дошкільних закладів міста.
Галина Кротович представила свій досвід використання Google Класу в організації роботи педагогічного колективу ЗДО, а також зробила огляд сучасних цифрових платформ і сервісів для освіти, таких як Google Classroom, Google Диск, Google Документи, Google Таблиці, Google Презентації, Google Форми, Google Meet, Canva, Mentimeter, Gemini. Вона надала практичні рекомендації щодо їх застосування в методичній діяльності.
Вихователька Олена Матвійчук поділилася досвідом використання створених у PowerPoint дидактичних ігор і занять для роботи з дітьми. Галина Богомолюк запропонувала практичні поради з використання цифрових інструментів для інтерактивних завдань і вправ із дошкільниками, зокрема LearningApps, Wordwall, Live Worksheets, Padlet, Vidnoz та конструкторів тестів.
Також педагоги закладу обговорили досвід роботи з документами в єдиній атестаційній системі (ЄАС).
Освітяни наших закладів освіти завжди прагнуть навчатися й допомагати долати освітні втрати зі своїми учнями.
Упродовж 28-29 вересня на базі ліцею №1 проходило навчання «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат для вчителів математики та природничої галузі" від ГС "Освіторії", тренерами якого були: Оксана Ратушняк та Аксинія Лезнюк.
Учителі громади отримали потужний інструментарій для роботи з учнями, які потребують додаткової підтримки, дізналися про різні форми роботи з надолуженням, працювали в групах над розв'язанням компетентнісно-орієнтованих завдань.
Завдяки курсу учителі познайомилися з новими інтернет-ресурсами, платформами, сервісами, які допоможуть зробити навчання наших учнів більш ефективним та індивідуальним.
Дякуємо тренерам за цікаві заняття, унікальні ідеї, активну співпрацю та створення позитивної атмосфери.
Щиро вдячні всім учасникам тренінгу за активну співпрацю.
24.10.2024 в закладі дошкільної освіти №11 «Дзвіночок» відбувся майстер-клас Марії Пукальської, для вихователів молодших груп за темою «SMART- освіта для сучасних малюків». Захід пройшов в нетрадиційній атмосфері, з використанням інтерактивних технологій, динамічних презентацій, роботи в локаціях «Give – get» та практичній частині (SMART - лабораторії як новий елемент предметно-розвивального середовища ЗДО), з використанням інтернет сервісів. Під керівництвом консультанта ЦПРПП Надії Скрипак учасники мали змогу обговорити можливість створення інтерактивних майданчиків на базі закладів дошкільної освіти із врахуванням сучасних викликів та можливостей.
18 - 19 жовтня учителі громади мали можливість відвідати проєкт «ДІЗНайся: про дистанційне і змішане навчання», тренером якого була Наталія Зима. Позитивна мотиваторка та організаторка, яка вірить в те, що будь-яка вершина досяжна, уважає, що вчитель повинен не просто викладати дисципліну, а інтегрувати у свій предмет життя. Поєднання наукового знання й емпатії розкриває перед дітьми красу та магію пізнання.
Під час тренінгу вчителі обмінювалися досвідом, ділилися цікавими актуальними матеріалами та ідеями щодо роботи під час дистанційного та змішаного навчання.
Дякуємо Natalia Zyma, що знайшли можливість приїхати до нас.
Це був учитель, який жив фізкультурою, любив спорт, а ще більше любив дітей. Організатор - Шепетівська КДЮСШ, учасники - учні закладів освіти.
Модератор тренінгу, Ірина Гуменюк, практичний психолог ЗДО №1 "Перлинка" зробила цю зустріч яскравою, відвертою, затишною та казковою. Присутнті насолоджувались барвами осені, ділились рецептами "проти осінньої хандри або як закохатись в осінь", практикували вправи за технікою майндфулнес (усвідомленого споглядання), створювали "Гарбузовий антистрес".
Далі буде...
Туман ранковий символічно
У подорож відправив навмання...
Пейзажі за вікном нас вабили магічно,
І цілий день із невідомості у відкриття!
Від щирості й самовіддачі виростали крила,
Проблеми повертали в сьогодень,
Та кожен зрозумів, що спецосвіта надважлива...
Хоч нині вчитель в ній, немов мішень.
У корекційному потоці досвіду
З ресурсом знань й бажанням допомоги,
Якби нам складову фінансову від євросусіда,
То відкривали б двері всі і дітям особливим у життя дорогу!
А поки, не спиняючись ні на хвилину,
Орієнтовані на сильні сторони дитини,
Заряджені, під "іпо"-впливом -
У новий трудодень ми повертаємось - щасливі!
Автор: Марина Лебідь
Сьогодні в епоху стрімкого прогресу, століття комп'ютеризації дитина часом не помічає навколишній світ. Навчити й бачити красу рідної природи, берегти й любити її - одне із завдань сучасного вчителя географії. На уроці зароджується прагнення до пізнання, яке, перш за все, має бути спрямоване на знання рельєфу, кліматичних особливостей, рослинного, тваринного світу, екологічних проблем рідного краю. Тому використання краєзнавчого матеріалу сприяє формуванню більш глибоких і міцних знань учнів, допомагає дітям пізнати красу навколишньої природи, будить їх творчі сили і веде до морального вдосконалення.
Сьогодні був проведений адресний семінар на тему «Використання краєзнавчого матеріалу для реалізації діяльнісного підходу на уроках географії в контексті НУШ» учителькою гімназії №4 Оксаною Стойко.
Була організована екскурсія до ботанічної пам’ятки природи м.Шепетівки «Дубовий гай». Побачили на власні очі найстаріші дуби, які знаходяться на території, почули їхню історію. Екскурсовод розповів як відбувається очищення води та скільки кубів подається на добу в місто.
Краєзнавчий принцип червоною стрічкою проходить через усі курси шкільної географії та має свої форми та методи. Тому необхідно більше дітям розказувати й показувати красу нашого краю.
Дякуємо за проведений захід.
Віднедавна Canva стала просто незамінною для вчителя, адже розширила свій набір шаблонів: інтерактивні презентації, освітні інфографіки, банери, плакати, відео, шаблони для мозкових штурмів та багато інших цікавинок, про які вчителі початкових класів дізналися на практикумі з цифрової компетентності. У сприятливій атмосфері практично працювали в сервісі
У рамках освітніх корисностей 10 жовтня 2024 року відбулося засідання вчителів, організоване фасилітатором проєкту SWITLO Британської ради в Україні, Ольгою Міхтєєвою, вчителем англійської мови Ліцею N 1 м. Шепетівки.
Під час зустрічі учасники обговорювали нагальні проблеми і потреби та обмінювалися досвідом.
Щиро дякуємо за цікаве, змістовне заняття. Підготовлений матеріал є актуальним і важливим, що дозволить покращити викладання англійської мови в школі.
Наступна зустріч - 31жовтня. Чекаємо з нетерпінням на заході усіх охочих.
Попри складний ранок відбулося засідання "Школи молодого спеціаліста" спільноти соціально-психологічної служби з питання "Готовність практичних психологів та соціальних педагогів щодо основних напрямків роботи". Разом з присутніми модератор зустрічі Равкіс Олена практичний психолог ЗДО№3, ЗДО№6 закріпили знання з ведення документації відповідно нормативно-правової бази. Учасники попрактикували техніки тайм-менеджменту та турботи про себе.
До відома та врахування у роботі лист Міністерства світи і науки України "Про особливості організації освітнього процесу під час воєнного стану в Україні" від 04.10.2024 № 1/18182-24.
Напередодні Дня фізичної культури й спорту в рамках Олімпійського тижня 11 вересня на базі гімназії №2 (директор Тетяна ГОРБАТЮК) відбувся турнір з бадмінтону на Кубок пам’яті Олега Вірченка серед працівників закладів загальної середньої освіти Шепетівської МТГ, у якому взяли участь учителі фізичної культури ЗЗСО.
За результатами змагань абсолютну перемогу святкувала команда ЗОШ №8 – Людмила ВИХІВСЬКА та Володимир КОМКАР, а призові місця розподілилися таким чином:
срібло – Олена МИХАЛЬЧУК, гімназія №1, та Юрій ЗАГОРОНЮК, гімназія №2;
бронза – Тетяна САЛОВА, гімназія №3, Анастасія МЕЛЬНИК, гімназія №4, та Вадим ДМИТРУК, гімназія №1.
Дякуємо всім учасникам за активність у змаганнях!
Особлива подяка організаторам турніру: Юрію ЗАГОРОНЮКУ та Сергію ГЕТМАНЧУКУ – за високий рівень змагань, дружню атмосферу та за чесне й прозоре суддівство!
А також вітаємо з прийдешнім професійним святом – Днем фізичної культури й спорту! Витримки й гарту! Здоров’я й радості! Особистих перемог та професійних здобутків!
Наш ресурсний стан залежить від фізичного та психологічного здоров’я, яке є важливим для втілення бажань, реалізації цілей, доброго фізичного самопочуття. У вересневу п’ятницю на «Ресурсних гостинах» спільнотою педагогів-логопедів відновлювалися, переключалися, наповнювалися ділилися енергією та інсайтами.
03 вересня в Будинку освіти відбулася нарада керівників ЗДО з питань організованого початку навчального року. Нараду провела консультант ЦПРПП Надія Скрипак за участю головного спеціаліста управління освіти Людмили Басистюк, завідувача Шепетівського районного відділу ДУ " Хмельницький обласний ЦКПХ МОЗ України" Тетяни Рибачук, директора ЦПРПП Ольги Колоднюк. Під час наради розглянуто питання виконання вимог Санітарного регламенту для ЗДО, вимог ст.12 Закону України " Про захист населення від інфекційних хвороб ", вимоги щодо правил прийому до ЗДО тощо. Директори ЗДО дали пропозиції щодо удосконалення спільної роботи та співпраці з громадськістю
28 серпня, напередодні нового навчального року, відбувся щорічний освітянський форум громади «Ключові ініціативи, освітні тренди та виклики 2024/2025 навчального року» . Захід розпочався з хвилини мовчання, присвяченої пам'яті українським захисникам, завдяки героїзму яких освітяни мають можливість готуватися до нового навчального року.
У заході взяла участь заступник міського голови Галина БЕЗКОРОВАЙНА, яка висловила подяку педагогічній спільноті за їхню працю.
Серед ключових озвучених ініціатив – нові імпульси реформи НУШ, 11 нововведень, можливості цифрового освітнього середовища, безпека учасників освітнього процесу, система ціннісних орієнтацій, отримання гарантованих державою якісних освітніх послуг дітям з ООП.
Під час форуму 110 педагогів відзначені премією міського голови.
І працівники Центру ПРПП серед номінантів: Тетяна СОКАЛЬСЬКА, консультант, та Марина СТАФЕЄВА, психолог!
Серпнева зустріч освітян завершилася, але з початком нового навчального року, який буде непростим в умовах війни, виклики для освітньої системи тільки розпочинаються. Сподіваємося, що ця подія допоможе в розумінні трансформації освіти громади, об'єднавши професійну спільноту навколо ідей, які спрямовують її на подальший розвиток.
Сьогодні наші діти все частіше зазнають психологічних травм через війну, проживаючи інтрузивні спогади. Хмельницька обласна рада спільно із Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією продовжує реалізацію соціального проекту психологічної підтримки «Дитина. Допомога. Поруч».
27 серпня в Шепетівському медичному фаховому коледжі був проведений тренінг для практичних психологів закладів освіти Шепетівського району. Він передбачає організацію навчальних заходів спрямованих на підготовку фахівців-психологів до роботи з дітьми, їх родинами та іншими учасниками освітнього процесу.
7 фахівців закладів загальної середньої освіти ШМТГ отримали знання та навички для роботи з дітьми, які постраждали від наслідків війни та травматичних подій, вміння організовувати та надавати психологічну допомогу, відповідно до запиту, дітям та членам їх родин, оволоділи інструментами самодопомоги, саморегуляції, а також ефективними методами щодо профілактики емоційного вигорання.
Координувала роботу модераторів Тетяни Ніверчук, завідуюча бібліотекою Гімназії №1 та Олесі Хоронжук, завідуюча бібліотекою Гімназії№3, консультант ЦПРПП Надія Скрипак. Тема круглого столу: «Шкільна бібліотека – цифровий освітній простір школи». Завдання, що поставлені перед нами, бібліотекарями, переосмислення своєї ролі й пріорітетів діяльності. Уміло поєднувати кращі традиції пов’язані з книгою, та сучасні педагогічні, бібліотечні й інформаційно-комунікаційні технології, доступні медіа-ресурси для задоволення інформаційних, соціокультурних, самоосвітніх потреб користувачів.
Педагоги обговорили актуальні питання інулюзивної освіти: створення безпечного інклюзивного середовища для дітей з ООП в умовах воєнного стану, роботу команди ППС дітей, попередження булінгу та стигмації дітей з ООП, співпраця з батьками дітей.Модератор зустрічі: Гула О.І. ( ЗДО №10"Михайлик", координатори: Скрипак Н.О. та Стафеєва М.В., консультанти Центру ПРПП).
Під час заходу учасники обговорили основні напрямки та перспективи розвитку освітнього процесу у новому навчальному 2024-2025 році. Особливу увагу було приділено новим методикам та інструментам, які допоможуть вихователям ефективніше працювати з дітьми раннього віку. Учасники засідання активно ділилися своїм досвідом, обговорювали актуальні виклики та шукали спільні шляхи їх подолання. Важливим елементом зустрічі стало колективне складання освітніх "пазлів" – визначення ключових пріоритетів та завдань на найближчий період. Засідання пройшло у конструктивній та дружній атмосфері, що сприяло зміцненню професійних зв'язків та обміну ідеями серед вихователів. Завершуючи зустріч, учасники висловили впевненість у тому, що 2024-2025 навчальний рік принесе багато нових досягнень та успіхів у роботі з дітьми.
23 серпня 2024 року у ЗДО №8"Калинонька" пройшло засідання професійної спільноти вихователів ІІ молодших груп Шепетівської міської ТГ. Координувала роботу модератора Наталії ГНАТЮК вихователя- методиса ЗДО №8 "Калинонька", консультант ЦПРПП Надія СКРИПАК. Засідання проходило у форматі круглого столу :"Розвиток дрібної моторики рук у дітей молодшого дошкільного віку". Педагоги активізували та систематизували знання з питання розвитку дрібної моторики рук у дітей молодшого дошкільного віку, розвивали мислення,творчу уяву, вміння аналізувати і робити висновки.
Саме над цим працювали педагоги початкових класів на засіданні педагогічних студій професійних спільнот.
Колеги, залишайтеся в ресурсі.
Легкого старту!
Другий день потужної, продуктивної співпраці ЦПРПП та професійних спільнот педагогічних працівників Шепетівської МТГ на серпневих очних засіданнях. І знову креативно, ресурсно, ефективно, яскраво та результативно відбулися зустрічі педагогів громади!
За дводенний марафон консультанти ЦПРПП провели 30 засідань педагогічних спільнот закладів освіти громади. Укотре переконалися: педагоги тримають освітній фронт, незважаючи на повітряні тривоги, вимкнення світла, попри те, що йде війна за нашу незалежність, волю, українське життя. Учителі прагнуть допомогти дітям подолати стрес, опанувати себе та навчатися, шукають нові методики, завдяки яким можна розкрити потенціал дитини.
Модератори професійних спільнот змістовно презентували методичні рекомендації щодо викладання предметів та відповіли на чисельні запитання своїх колег. Наприкінці зустрічей обговорено плани роботи спільнот та визначені пріоритетні завдання на новий навчальний рік.
Координувала роботу модераторів Валерії Руднєвої, директора ЗДО #6 "Білочка" та Катерини Голосієнко, вихователя- методиста ЗДО # 9 "Барвінок", консультант ЦПРПП Надія Скрипак. Засідання проходило у форматі семінару практикуму:"Безпечне освітнє середовище закладу дошкільної освіти: нові виміри безпеки". Метою заходу було навчання, поглиблення знань та компетентності педагогів з проблеми створення безпечного освітнього середовища в закладі дошкільної освіти. Члени професійної спільноти успішно пройшли вебквест, розглянули сторони, ознаки, принципи безпечного освітнього середовища, поділилися власним досвідом. Засідання було цікавим, насиченим та плідним.
Тему методичного заходу «Методичні аспекти організації безпечних умов педагогічної діяльності у 2024 - 2025 н.р.» було запропоновано педагогам зовсім не випадково. Адже, наступний навчальний рік стане ще одним роком стійкості та витривалості і, водночас, не зважаючи на складну роботу педагогічної спільноти в умовах постійних освітніх викликів, він дає нові можливості для професійного вдосконалення. Під час спілкування педагоги обговорили зміст актуальних нормативних документів, необхідних для організації якісного освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у новому 2024/25 навчальному році. Також детально педагоги обговорили нову редакцію Закону України «Про дошкільну освіту»
Під час, якої було висвітлено Скарбницю досвіду керівника музичного Вікторії Пушкарук, яка презентувала власний проект "Центр творчого музикування" Педагоги обмінялись досвідом роботи, що до залучення дошкільнят до музичної діяльності.
Саме під таким гаслом пройшов перший день очних засідань педагогічних студій професійних спільнот педагогічних працівників Шепетівської МТГ, до проведення яких креативно долучилися педагоги Гімназії №4 (директор - Людмила Пістрюга). Цьогоріч команда консультантів трохи покреативила й спільні серпневі зустрічі розпочала з арт-просторів та ресурсних локацій, аби кожного з нас надихнути у важкі дні на приємне й корисне, творче й азартне, легке й позитивне. У колі педагогів зробили акценти на основних напрямках діяльності, на сьогоденні, на тому що було позитивним в освітянській спільноті й що буде далі… Зокрема, детально розглянули методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2024-2025 навчальному році, єдині вимоги щодо ведення шкільної документації, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, зміни щодо них; поширення ППД у фахових виданнях, участь у фахових випробуваннях: «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування» сертифікація, «Учитель року» тощо. Освітяни спрогнозували перспективи траєкторії професійного розвитку. Працівники ЦПРПП у свою чергу підбили підсумки про плідну співпрацю з педагогами за минулий навчальний рік та анонсували подальші спільні заходи й свої інфопродукти на допомогу вчителям.
Ця (не)конференція обʼєднала понад 250 проактивних освітян із 16 регіонів України - шкільних педагогів, директорів закладів освіти, працівників центрів професійного розвитку педагогів.
Говорили про сучасні тренди в освіті, про трансформацію освітньої системи й про стійкість і сміливість учителя та всієї спільноти освітян.
Дякуємо за натхнення, креатив, чудову організацію заходу Лілія Вавринів , колективу Тернопільська ЗОШ I-III ступенів #28 #Простір28 та #EdCampUkraine
Було тепло, зворушливо, креативно.
Дякую нашій позитивній та натхненній Nataliia Zyma - за чудові практики ресурсності, стійкості та розвитку.
Заряд натхнення та ресурсності отримано.
Учасники заходу працювали в трьох локаціях, де продемонстровано кращі практики закладів освіти громади.
Локація «ДОШКІЛЛЯ». Першою гостинно запросила колег помилуватися краєвидами проєкту «Ландшафтний дизайн» Наталія Шахрай, директор ЗДО №11 «Дзвіночок».
На основних орієнтирах освіти громади, чого значного й результативного досягли та як працює механізм проєктного менеджменту в закладах освіти закцентувала увагу Людмила Тихончук, начальник управління освіти.
Вихователь-методист ЗДО №9 «Барвінок» Катерина Голосієнко розкрила секрети, як їй вдається впроваджувати науку про читання для дошкільнят.
Дитячий центр творчого музикування – це простір для творчого музичного розвитку дитини, який забезпечує Вікторія Пушкарук, керівник музичний ЗДО №10 «Михайлик», і власне на заході вкотре перконала зі своїм ансамблем «Передзвони», що музика – це творчість уже з дошкілля.
Локація «ЗАГАЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА». Про освітній проєкт «Вектор успіху» і його реалізацію від творчо працюючого вчителя до конкурентно здатного компетентнісного випускника через впровадження інноваційних методів навчання та виховання поділилася Надія Качоровська, директор НВК «ЗОШ-гімназії».
Учні гімназії №1 та Світлана Фещина, заступник директора з НВР, презентували на зразках робототехніки власний STEM-підхід як спосіб міжпредметної інтеграції в сучасному закладі освіти.
Щодо управлінської діяльності в аспекті національно-патріотичного навчання та виховання учнів закладу освіти поділилася досвідом Лілія Бабак, директор НВК №3.
У Плесенській гімназії діє молодіжний патріотично-правовий рух «Хмельницьке об’єднання молодих та активних» (ХОМА), діяльність якого презентували Тетяна Капелюх, директор гімназії, Ольга Семенюк, начальник сектору ювенальної превенції Шепетівського районного управління поліції та власне самі рухівці.
Лідером серед закладів освіти громади за кількістю участей у проєктах є НВК №1, бо переконані, що проєктна освітня діяльність – це засіб швидкого реагування на сучасні виклики суспільства в умовах децентралізації освіти. Як вдається знаходити успішні грантові проєкти, як реалізовуються вони в практиці, поділилися учасники освітнього процесу ліцею: Неля Івасюк заступник директора з виховної роботи, та найкреативніші здобувачі освіти.
Локація «ПОЗАШКІЛЛЯ». Представники візиту мали можливість насолодитися Дендрологічним парком «Шепетівський», екскурсоводом стали Тетяна Манійчук, директор ЦЕНТУМу, та Олена Філюк, її заступник, які розказали про успішну реалізацію природоохоронного проєкту в закладі позашкільної освіти.
Успішна співпраця закладів освіти та фахівців лісового господарства забезпечується через шкільні лісництва як один із засобів реалізації екологічної компетентності. Юні лісівники Пліщинської гімназії (директор А.Підгородецька) – це учасники зразкового шкільного лісництва під керівництвом їх наставника Миколи Зведенюка, які радо поділилися своїми реалізованими проєктами.
По завершенню заходу всі учасники перконалися, що інноваційна проєктна діяльність відкриває нові перспективи розвитку освіти та інтеграції закладів освіти Шепетівської МТГ. Для учнів/вихованців – це шанс для розкриття свого творчого потенціалу, діяльність, котра дозволяє проявити знання та вміння, презентувати свій результат на публіці. Для педагогів – це можливість навчатись і саморозвиватися. Для керівника – змога підвищити рівень управлінської компетентності. А для закладу – це особливий педагогічний стиль у сучасному навчальному закладі, який формують сміливі люди зі сміливими ідеями і такими ж проєктами. Саме оптимізм педагогів-ідейників та використання командою закладу освіти підходу «через мрію до дії» націлять будь-який проєкт на результат та досягнення окреслених задумів!
А наша педагогічна сила єдності у взаємодії унікальних та перспективних закладів освіти!
Дбайте про себе!
В дорослому житті навряд хтось зробить це за вас.
24 травня відбулось заняття-розвантаження для педагогів Шепетівської громади.
Разом з модератором зустрічі Лілією РИБАК присутні поринули у світ власних мрій, бажань та цілей; практикували, медитували та кавували.
Eрочиста церемонія нагородження переможців ІІІ та IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів, у яких взяли участь 1215 учнів області, 617 з яких здобули дипломи І, ІІ, ІІІ ступенів (диплом І ступеня – 60 учнів, ІІ ступеня – 134 учнів, ІІІ ступеня – 423 учнів). Серед дипломантів і наші юні інтелектуали - наша освітянська ГОРДІСТЬ!
Наш СУПЕРФІЗИК з усіма конкурсними випробовуваннями відмінно справився, продемонструвавши високу педагогічну майстерність, професіоналізм, творчість та оригінальність, та посів 5 місце із 12 фіналістів!!!
Шановний Володимире Васильовичу!!!
Щиро вітаємо Вас із СУПЕРРЕЗУЛЬТАТОМ!!! Бажаємо Вам нових професійних злетів, цікавих ідей та успіху на педагогічній ниві, не зупинятися на досягнутому, нехай творчий потенціал, невичерпний ентузіазм та наполеглива праця допоможуть досягти омріяної мети!
У співпраці з креативними тренерами Іриною Коваленко та Вірою Васюк педагоги опрацювали матеріали ранкових зустрічей, особливості проведення та доповнити їх новими підходами, дослідили педагогічні технології НУШ, визначили сутність та характеристики діяльнісного підходу, спілкувались із штучним інтелектом, ознайомилися із особливостями проведення інтегрованого тематичного дня на тему «Наші подорожі», створили дизайн сучасного уроку з використанням палітри відкритих запитань, проаналізували можливості забезпечення емоційного благополуччя кожного учасника освітнього процесу. Також проаналізували моніторингові дослідження щодо освітніх втрат та потурбувались про створення власного благополуччя через лист турботи про себе.
Щиро дякую за взаємну співзвучність та високу продуктивність!
Вони впливають на наші можливості, визначають, чого ми можемо досягнути, а чого ні. Знайти ресурс — це зловити хвилю свого емоційного стану і правильно його використати. Сьогодні в колі друзів та однодумців було по-справжньому тепло та сонячно. Модератор зустрічі Вікторія ШПАК, соціальний педагог НВК №3 поділилась з присутніми дієвими техніками та вправами пошуку власного ресурсу, рівноваги та відновлення.
Вишиванка - це спосіб сказати "Я - українець" не промовивши жодного слова. Таким привітанням розпочався методичний практикум шкільних бібліотекарів "Формування та підтримка позитивного іміджу шкільної бібліотеки як складової її успішного розвитку".
Учасники заходу обговорювали питання креативних та інноваційних підходів у підвищенні статусу бібліотеки як
інформаційно-ресурсного центру закладу, розкривали пріоритетні напрямки роботи щодо підвищення якості й ефективності бібліотечного супроводу освітнього процесу і задоволення інформаційних потреб усіх його учасників. Говорили про шкільну бібліотеку як про освітній простір НУШ, про професійні компетенції як складові успіху та про сучасну модель бібліотеки в контексті сьогодення.
Підсумували досягнуті цілі окреслили нові напрямки роботи на наступний навчальний рік.
Та вкотре нагадають усім: "Нація, яка читає - непереможна!"
Кожен на своєму місці. Щодня. Великими та малими кроками.
З вірою, надією та любов’ю у Всесвітній день вишиванки - 16 травня 2024 року. Вишиванка - наш код, наш захист. Зі святом, з Днем вишиванки! Українські традиції – одні з найкрасивіших у світі. І в наших з вами силах поширити їх, розповісти про них усьому світу. Одягайте свої вишиванки та хай весь світ побачить, яка прекрасна наша Україна і її символи! Долучайтесь!
Для педагогів - позашкільників Мариною Стафеєвою та Тетяною Сокальською проведено мовний челендж. Легко та дружньо згадували розмаїття нашої лексики, виправляли помилки та шукали відповідники запозиченим словам. Були проблемні моменти, але....
Пам’ятаймо, що помиляються навіть фахівці. Це нормально. Головне – ті хиби з часом усувати. Навчатися треба постійно. “Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя”, — казав Франсуа Вольтер.
Але світ навколо можна зробити кращим. Для того щоб донести дітям щось нове, зацікавити їх, спонукати їх дбайливо ставитися до природи, організовано поїздку для заступників директорів, працівників соціально-психологічної служби та педагогів у навчальний центр розумного поводження з відходами Гуфі-центр у м. Хмельницький. Цікаві ідеї центру та отриману інформацію у подальшому будемо використовувати в закладах освіти.
Особлива подяка Оксані Месь за організацію поїздки.
Педагоги обмінялися досвідом щодо впровадження сучасних здоров’язбережувальних та оздоровчих технологій в освітній процес.
Цікаві напрацювання презентувала колегам учитель основ здоров'я гімназії #6 Гоненко Алла Олексіївна: використання різних прийомів та методів кольоро- та музикотерапії, реклаксації, дихальної гімнастики та вправ для очей, які вона застосовує на уроках задля збереження здоров’я учнів.
Модерувала зустріч Поліщук Людмила Миколаївна, учитель гімназії #2, керівник професійної спільноти вчителів основ здоров'я Шепетівської МТГ.
Поділилися досвідом, поспілкувалися. Екологічний центр вразив розмаїттям дивовижних рослин та оформлених виставок. Усім було цікаво під час екскурсії проведеної Оленою Філюк, заступником директора ЦЕНТУМ. Ділянки, музеї, дендропарк...Кожен крок екскурсії відкривав яскраві сторінки центру. Доречними були елементи аніматерапії. Ресурсні практики, проведені Мариною Стафеєвою практичним психологом центру, були легкими та приємними.
Надзвичайно вдалим був виступ наших школярів на обласному конкурсі-захисті
науково-дослідницьких проєктів для учнів 6-8 класів "Перший крок у науку". Незважаючи на юний вік, вони, під керівництвом педагогів-наставників, підготували і представили на розгляд поважного обласного журі цікаві та змістовні дослідження. І, як результат - усі отримали високу переможну оцінку: два І місця, сім ІІ і два ІІІ.
Блискучий "перший крок у науку" юних шепетівчан.
Вітаємо з перемогою!
Дякуємо вчителям за наукове керівництво дослідницькими проєктами учнів. Подяка батькам, директорам закладів освіти, які зробили можливою поїздку учнівської команди в м. Хмельницький.
Окремі слова подяки супроводжуючим педагогам Перехристюк Н.А., заступнику директора гімназії #5 та Глобі С.Л., вчителю НВК #1.
І місце
Орлач Вероніка, НВК "ЗОШ-гімназія", науковий керівник Негодюк Оксана Іванівна;
Димар Артем, гімназія #6, науковий керівник Одудько Геннадій Дмитрович.
ІІ місце
Данилюк Дарина, гімназія #4, науковий керівник Гаврилюк Любов Дмитрівна;
Пиріг Микола, гімназія #5, науковий керівник Томашкевич Ольга Петрівна;
Кіпень Дарина, НВК #1, науковий керівник Глоба Світлана Леонідівна;
Павлюк Дарія, гімназія #1, науковий керівник Кузьменко Оксана Валеріївна;
Мельник Анастасія, гімназія №6, науковий керівник Гоненко Алла Олексіївна;
Грода Вероніка, гімназія #5, наукові керівники Балагур Жанна Анатоліївна, Царенко Наталія Олексіївна;
Коваль Валерія, гімназія #1, науковий керівник Федорчук Ольга Ігорівна.
ІІІ місце
Ляшенко Андрій, гімназія #3, науковий керівник Варшавська Алла Йосипівна;
Пилипчук Дарина, гімназія #2, науковий керівник Пилипчук Тамара Дмитрівна.
Як віднайти душевний спокій та рівновагу, зарадити собі й допомогти іншим? Це можна зробити завдяки технікам, з якими познайомила педагогів громади під час онлайн - зустрічі Діана Романовська, старший науковий співробітник лабораторії прикладної психології освіти Українського
науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи, завідувачка НМЦ практичної психології та соціальної роботи ІППО Чернівецької області, кандидат психологічних наук
Сьогодні використання інтерактивних засобів впроваджується в освітній процес педагогами закладів освіти громади. Значна увага приділяється методам інтерактивного навчання із використанням комп’ютерних програм, що реалізують діяльнісний підхід до навчання.
Під час традиційного уроку й при організації синхронного дистанційного навчання виникає необхідність миттєвої взаємодії з учнями, що дозволяє педагогу правильно планувати подальший хід уроків і своєчасно відслідковувати настрій класу.
18 квітня 2024 року учитель інформатики гімназії №3 Пахар Юлія Сергіївна провела практикум із цифрової компетентності з теми «Інтерактивна взаємодія за допомогою платформ Mentimeter та Linoit” для педагогів ЗЗСО, ЗДО, ЗПО.
Спікер продемонструвала покроково, як працювати з Mentimeter та Linoit, допомагала кожному учаснику заходу під час практичної роботи, а також організувала сумісну роботу для того, щоб показати всі інтерактивні нюанси.
Дякуємо за корисні гостини, проведений захід, за позитивний настрій.
Навчальна програма з географії передбачає проведення практичних робіт на місцевості та
навчальних екскурсій. Тому вчителі географії м. Шепетівки вирішили провести засідання професійної спільноти в Кам'янківському лісництві, щоб безпосередньо в польових умовах відпрацювати алгоритми організації навчальної діяльності учнів в "зеленому класі".
Виїзний семінар пройшов надзвичайно цікаво. Окрім реалізації завдань тематичної складової заходу, педагоги ознайомились із мохами і лишайниками, первоцвітами, відвідали розсадник декоративних і лісових порід дерев.
А також "зарядилися"" позитивною енергетикою від спілкування з природою.
Провела семінар консультант ЦПРПП Надія Скрипак на запит керівника спільноти директорів закладів дошкільної освіти, директора ЗДО 11 «Дзвіночок» Наталії Шахрай. Під час заходу було розглянуто шляхи забезпечення якості освіти в ЗДО за допомогою створення ефективної внутрішньої системи забезпечення якості дошкільної освіти.
Учасники семінару детально розглянули вимоги законодавства України, а також практичні методи та прийоми проведення процедури само оцінювання освітніх та управлінських процесів в ЗДО.
Досвідом роботи з питань проведення процедури само оцінювання поділилися директори ЗДО ## 1, 8, 9, 11, Зоя Чайка, Антоніна Дячук, Олена Гринь, Наталія Шахрай.
Активну участь в обговоренні проблеми питань взяли участь усі учасники семінару- практикуму. Як результат, всі присутні отримали пакет рекомендаційних матеріалів у форматі презентацій та зразків управлінських документів.
У цьому ще раз переконалися учасники майстер - класу Оксани Ісаєнко, учителя гімназії №6, яка легко та доступно показала, як цікаво можна поєднати тканину й техніку декупаж. І в результаті - шедевр. Саме сьогодні вдалося навчитися створювати пасхальні сувеніри. Техніка не складна, тому на уроках діти зможуть творити самі.
Пані Оксана поділилася своїми напрацюваннями і практичними ідеями , які є дієвими та актуальними в освітньому процесі, ідеями, котрі мотивують, надихають, пробуджують пізнавальний інтерес до навчання. Спікерка розкрила важливі аспекти реалізації сучасних підходів до навчання.
Педагоги отримали потужний заряд позитивної енергії та натхнення для подальшої роботи.
Дякуємо, пані Оксано, за співпрацю та обмін досвідом!
У квітневий по-справжньому сонячно-теплий день філологи громади долучилися до онлайн-майстерки Тетяни ПАРАДОВСЬКОЇ. Маючи безмежну любов до обраної педагогічної справи, учителька Луцького ліцею №22 надихнула присутніх на нові можливості на уроках НУШ, на різномаїття мотиваційних лайфхаків для учнів, зокрема: бонусні наліпки, флешкартки, подарунковий сертифікат, таємні листи, "Грошові номінали", "три горішки" від учителя, секретна валіза, листівка-бонус, соняхи на уроках мови, а сови - на літературі - і це ще не все!... Педагог уже готує матеріали й на 7-й клас!
Сьогоднішня онлайн-зустріч дає надію на наступну, та вже із очним обміном емоції й натхнення, зростання професійної траєкторії педагогів у живому колі спілкування!
Тому дякуємо нашим захисникам за день, за сонце, за можливість "сіяти вічне" й робити те що любимо! Донати від усіх учасників майстерки: 4000 грн - передали Снайпер 77-ій ДШБ, Куп'янський напрямок